Svima je letovanje nekako poseban deo u godini, svi ga isčekujemo i maštamo o njemu, radimo za to leto i ove godine je baš to leto koje smo čekali.
Svim putnicima se dešavalo da prilikom planiranja svog odmora izaberu uvek nešto posebno, u glavi su pravili planove, pogledali sve detalje, skockali cene, raspitali se, proverili sve i takoreći sve kockice složili baš kako treba i onda kad stignu na destinaciju, kad dodju u svoj izabrani hotel jednostavno nije to bilo to što su želeli.
Letovanje o kom sanjaš već prvi dan postaje letovanje iz pakla. Soba uopšte nije onakava kakvu si ti video, neplanski radovi pored hotela, cafe bar ispod sobe, soba se nalazi u suterenu i mogu nabrajati do sutra koji sve detalji mogu da se dese. Ako si rezervisao preko agencije odmah pokušvaš da pronađeš predstavnika koji će pomoći, koji nije pomogao, zoveš agenciju u kojoj si uplatio aranžman ali oni nekako prebacuju sve na hotel i ti imaš osećaj kao da su ti ruke vezane. Pokušavaš sve što je do tebe ali jednostavno ti ne ide. Ako ideš sa partnerom koji dodatno podgerva situaciju a tebi su ruke vezane jednostavno ne znaš šta drugo nego da pukneš od muke.
Sa svim putnicima i budućim putnicima koji će koristiti naše usluge želim da podelim svoje mišljenje i neko svoje iskustvo vezano za ovakvu sitaciju.
Pre svega želim da napišem neke detalje vazano za hotele i hotelijere i o njihovom poslovanju. Posao hotela jeste vezan za prihvat i smeštaj putnika, to je njihova zamisao i glavna delatnost. Ono što svi putnici moraju znati jeste da veliki broj hotela ne radi tokom cele godine, veliki broj hotela ima sezonski rad – Grčka, Španija, Italija... Uvek imajte na umu da vlansici i zaposleni imaju svoje troškove tokom cele godine. Tako da svi oni se vode nekom mustrom da rade sezonu a da imaju za celu godinu para. Što nas vraća na jedan od tekstova koji smo pisali kod nas na blogu koliko para toliko i muzike.
Drugo poslovanje hotela i rad istih se razlikuje od jednog do drugog. Ono što sam ja zapazio jeste da hotel svoje kapacitet deli na tri trećine. Prvu trećinu prodaju na Booking-u online, drugu trećinu prodaju turističkim agencijama i treću trećinu ostavljaju za sebe da ih samostalno prodaju. Da bi hotelijeri dodatno zaradili napravili su uslove za sobe – spratnost, pogled more, pogled brdo, parking mesto…..
Razlika u ovim trećinama jeste i razlika u kvalitetu soba, položaju soba i ceni soba. Pa kad na ovaj način pogledamo sobe koje se prodaju Booking-u i turističkim agencijama za osnovnu cenu hotel će putnike rasporedjivati u one sobe za koje su se prethodni putnici žalili i za koje sami hotelijeri znaju da imaju neku falinku. Sobe koje su ocenjne kao dobre i za koje hotelijer zna da su izvanredne, te sobe hotel čuva za neplanirane putnike koji će doći na lice meste i koji će platiti smeštaj znajući da će ga to koštati dosta skuplje – od ovoga hotel dosta dobro zaradjuje.
Svaki recepcionar zna tačno koja soba je gde, kakva je koja soba i gde će se ljudi žaliti a gde ne, već godinama unazad se neke stvari uvek ponavljaju. Kad su u pitanju agencije on će prebaciti lopticu na lokalnog tur operatera i onda na turističku agenciju, vi kao putnik ćete zvati predstavnika koji će svakako pokušati da reši situaciju u nekim situacijama se stvari reše u nekima ne, ako ne reši situaciju vi jednostavno gubite strpljenje osećate se izigrano, da ste prevareni, spremaćete tužbe….. a šta ako niste preko agenicje uplatili sobu?
Zaključak svega jeste da vi samo želite svoje letovanje i da se smestite jer vam je preko potreban odmor.
MOJ SAVET DA NE DODJE I AKO DOĐE DO OVIH SITUACIJA
Prilikom planiranja putovanja nadjite vremena ali da se skoncentrišete samo na to, proverite kakav je hotel ali ne na dva sajta, pogledate prve slike na booking i sajtu hotela (naravno da će hotel najlepše slike postaviti na sajt i na booking kao i svi mi u našim poslovima), pročitajte recenzije, budite kreativni pa potražite videe na youtube- u ili komentare na društvenim mrežama. Kad ste se tu uverili i krenete da rezervišete sobu dobro čitajte šta piše možda slika i cena nisu vezane, možda hotel dodatno naplaćuje pogled more, odredjenu spratnost ili još neki detalj. Kada plaćate preko bookinga ili nekih drugih sajtova dobro računajte i dobro gledajte šta je sve naplaćeno.
Ako ipak Vam nije sigurno preko online platformi i uputite se u turističku agenciju isto tako čitajte šta sve piše u vašem ugovoru putovanja, ako nije naveden detalj koji želite, insistirajte da bude naveden. Nemojte samo uplaćivati i onda kad dodjete na destinaciju da bude izgovor meni je rečeno i meni je obećano. Da li zaiste predstavnik agencije koji radi celo leto može da zna ko je kome šta obećao i kome je šta rečeno. Slažem se da da ali opet ako je usmeno nešto rečeno a predstavniku nije naznačeno u njegovim papirima koje dobija on ne može zaista znati te detalje.
Takođe bih preporučio još jedan savet za ove situacije koji u većini slučajeva zna da pomogne i koji je ljudima oko mene pomogao u nekoliko slučajeva. Svi mi radimo za novac i svako od nas voli čast ili bakšiš tako i hotelijeri i recepcionari. Prilikom planiranja putovanja i koliko para da ponesete, uplanirajte malo više para za neplanske troškove kao što mogu da budu ove situacije. Ako se nadjete u ovakvoj situaciji i vidite da ne pomaže ništa izvucite ?, kažite recepcionaru da Vam pomogne i verujem da će vrlo lako napraviti rokadu i da ćete dobiti mnogo više od onoga što Vam je bilo ponudjeno. Znam da ovo nije fer niti ok po svim pravilima ali jednostavno hotelijeri koji rade sezonski posao gledaju na turizam na drugačiji način od putnika.
Takodje situacija koja može da se desi i dešavala se jeste da Vam kažu u hotelu (ovo se desilo u Turskoj) recepcionar daje sobu mojim prijteljima (muž, žena i troje dece) i objašnjava im da je ta soba veća i bolja od one koju su platili sa objašenjenjem da njihova soba nije spremna i da će biti u ovoj većoj pa za tri dana će ih prebaciti u njihovu sobu. Soba je bila sve ono što je njima trebalo i odgovaralo im je samo tako.
U ovoj situaciji recepcionaru je sigurno polazilo za rukom da na ovu priču dobije dodatnu zaradu gde kad prodju ta tri dana i treba da Vas prebaci u Vašu sobu vi ćete mu doplatiti da ostanete u ovoj sobi (nikome se na letovanju baš ne prebacuju stvari iz sobe u sobu). Ako Vam ovo bude sumnjivo i ako vidite da je to soba koju ste platili, ne želite tu doplatu jednostavno mu tražite da Vam izda račun za tu doplati i neka taksativno napiše zašto je doplata, uvek možete i menadžera hotela da pozovete – verujem da će Vam reći da je došlo do zabune i da je ok da ostanete u toj sobi.
Ne želim da osudjujem nikoga, da govorim da neki rade loše neki ne, ove stvari se jednostavno dogadjaju, ovde pišem kako bi Vi kao putnici imali informaciju i kako bi vaše letovanje bilo sjajno jer ste ga čekali zadnjih godinu dana. Znam da ovakve situacije nisu fer, i da je to ne profesionalizam, ali ima i ona stvar da neko gleda samo zaradu i ništa sem zarade.
Nemojte biti lenji mogućnosti interneta su velike, pogotovu za ovakve stvari, zato ih iskoristite i letujte tako da svako leto uvek bude ono vaše leto.
Ako imate nekih pitanja, nesigurni ste oko nekih detalja, slobodno nas kontaktirajte 9 godina života u turzmu nije malo i sa zadovoljstvom ćemo naše iskustvo podeliti sa Vama…..
Vaš online turistički info centar